Corona Richtlijnen 1 juli 2020 (concept!)

Corona protocol Tennisvereniging De Lobbelaer

Leden worden gestimuleerd vooraf via de website een baan te reserveren. Daarmee is er overzicht mbt de drukte op het park.

Het terras zal worden vergroot zodat er voldoende loopruimte blijft. Bij de indeling houden we rekening met 1.5 meter afstand. We zullen leden stimuleren om zoveel mogelijk op het terras plaats te nemen in plaats van binnen in de kantine. We zullen alleen gebruik maken van zitplaatsen, geen staanplaatsen.

Het aantal zitplaatsen in de kantine zal worden beperkt tot het aantal dat is toegestaan volgens het RIVM, om te voorkomen dat er te veel leden (exclusief personeel) gelijktijdig in de kantine zitten. Ook hierbij maken we een indeling cf de 1.5 meter regel.

Er zullen geen zitplekken aan de bar worden gecreëerd ,zodat we op deze manier beter afstand kan worden gehouden tot barpersoneel en leden die iets willen bestellen.

De pinautomaat zal worden verplaats waarmee de 1.5 meter tussen de leden en de barmedewerker beter te waarborgen is.

Er zal een looproute met pijlen en/of tape in de sportkantine en op het terras aangebracht worden, met name van en naar de bar. Daarnaast zullen ook 1.5 meter vlakken aangebracht voor de wachtrij.

De vrijwilligers die achter de bar staan, zullen goed op de hoogte gebracht worden van alle regels en richtlijnen. We zullen vooralsnog maar één vrijwilliger tegelijk inzetten voor de bardienst.  We zullen zorgen voor geprinte informatieprocedures over de bardienst en deze delen deze via de website.

Voor keukenrollen en spuitflacons met schoonmaakmiddel bij de bar en in de keuken zal worden gezorgd, waarbij  een schoonmaakrooster voor de bar en de barapparatuur zal worden gehanteerd.

Er kan alleen met pin (en contactloos) worden betaald.

We zullen zorgen dat er een persoon per tafel de bestelling doet aan de bar.

We zullen onze leden informeren over de instructies die gelden in de kantine en op het terras. Deze instructieformulieren worden opgehangen ter informatie en vooraf gedeeld via de website.

We zullen vaste plekken creëren waar desinfectiemiddel, en doekjes liggen. Uiteraard wordt er een prullenbak bij geplaatst.

Er zal een punt in de kantine of op het terras worden gemaakt waar mensen hun vuile vaat na consumptie kunnen weg zetten. Hier zullen ook frisdrank- en bierkratten geplaats worden waarin leden hun eigen flesjes kunnen terugzetten. Op deze manier wordt overmatig contact met vaat vermeden.

We zullen zoveel mogelijk alleen verpakte eetwaren en drankjes uit flesjes verkopen.

Voor het spoelen van glazen wordt gebruik gemaakt van een glazen spoelmachine.

We vragen leden zoveel mogelijk thuis hun bidon te vullen.

Leden wachten buiten als er iemand in het halletje is (WC/AED).